CS 1.6 е игра, в която Терористи се бият срещу Контра Терористи. Битката се провежда в рундове, които продължават от около 2 до 5 минути. Тези два отбора са вкарани в карта с някаква цел, която те трябва да изпълнят, както и да елиминират противоположния отбор.
Има 3 основни официални типа карти, като двете най – често срещани са "demolition" (унищожаване) (de_dust, de_dust2, de_aztec), и карти Counter Strike – освобождаване на заложниците (cs_assault, cs_militia, cs_office). Също така има и VIP карти, където един играч е VIP и неговият отбор трябва да го защитава, докато не стигне определена дестинация.
Всеки рунд започва с появяване на двата отбора на точно определени места от картата. Обикновено има "freeze time", по време на което играчите не могат да се движат, а купуват оръжията, които ще използват за рунда. След това започва битката, изпълнявайки и целите. Терористите се опитват да заложат бомби на местата, обозначени на картата за тази цел, а Контра-Терористите се стремят да обезвредят експлозивите, както и да елиминират всички терористи. На картите със заложници, терористите обикновено се появяват близо до заложниците, за да ги охраняват, а контрите трябва да проникнат в тила на противника, да вземат заложниците и да ги ескортират до "зоната за спасяване", която е близо до мястото им на появяване.
Ако играч бъде убит по време на рунда, той остава мъртъв, докато рунда не свърши и не започне друг. Докато е мъртъв, играчът може да следи как се развива хода на играта.
Точки се присъждат при достигане на целта или при убиване на всички играчи от противоположния отбор. На табло в играта се записват резултатите от победите на отборите, както и се води статистика за броя на вашите убийства и смърт.